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Deborah Levy
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À vingt-cinq ans, Sofia travaille comme serveuse en attendant de finir peut-être, un jour, sa thèse. Elle semble avoir mis sa vie entre parenthèses pour s'occuper de sa mère, Rose, qui souffre d'une mystérieuse maladie des os.
Toutes deux quittent Londres pour la côte andalouse, où Rose est prise en charge au sein de la luxueuse clinique du très controversé docteur Gómez, un médecin aux méthodes et aux motivations douteuses, mais qui apparaît comme son ultime chance de guérir.
Enivrées par la chaleur épaisse et la séduction des corps sur la plage envahie de méduses, les deux femmes voient leur relation imploser quand Sofia rencontre Ingrid Bauer, une jeune allemande qui réveille son désir et sa quête d'identité.
À travers les figures opposées de la mère et de la fille, Deborah Levy déploie un roman initiatique aux allures d'éducation sentimentale à la Sagan, une ode sensuelle et intemporelle à la puissance féminine.
«J'enquête sur les symptômes de ma mère depuis aussi loin que je m'en souvienne. Si je me considère comme une détective accidentelle mue par un désir de justice, cela fait-il de sa maladie un crime non résolu ? Si oui, qui est le coupable et qui est la victime ?» -
La position de la cuillère et autres bonheurs impertinents
Deborah Levy
- Editions Du Sous Sol
- Souterrains
- 10 Mai 2024
- 9782364687851
Et si Deborah Levy nous ouvrait les portes de sa bibliothèque personnelle ? Si elle nous emmenait à la découverte des artistes qui l'inspirent et la secouent ? Et si, en passant, elle nous livrait une anecdote savoureuse impliquant les petites cuillères, son voisin de palier et Nietzsche ? Tour à tour jeune femme aux yeux noircis de khôl, ses fidèles creepers aux pieds pour arpenter le Londres underground des années 1970, déjà fascinée par Colette et Simone de Beauvoir, amante féministe relisant Marguerite Duras et Sigmund Freud et Violette Leduc et Roland Barthes, voyante lorsqu'il s'agit de scruter l'âme des artistes qui l'obsèdent - Édouard Manet, Lee Miller, Francesca Woodman -, à l'affût du monde sous toutes ses coutures - technologie, pandémie, gastronomie... - Deborah Levy nous livre au fil de ces textes réjouissants, un véritable traité de l'indiscipline et une plongée revigorante dans son intimité loufoque et érudite.
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Nous avions quitté Deborah Levy gravissant sur son vélo électrique les collines de Londres et écrivant dans une cabane au fond d'un jardin. Nous la retrouvons, plus impertinente et drôle que jamais, prête à réinventer une nouvelle page de sa vie. Tandis que ses filles prennent leur envol, elle nous emmène aux quatre coins du monde, de New York aux îles Saroniques en passant par Mumbai, Paris ou Berlin, tissant une méditation exaltante et follement intime sur le sens d'une maison et les fantômes qui la hantent.
Entremêlant le passé et le présent, le personnel et le politique, la philosophie et l'histoire littéraire, convoquant Marguerite Duras ou Céline Sciamma, elle interroge avec acidité et humour le sens de la féminité et de la propriété.
Par l'inventaire de ses biens, réels ou imaginaires, elle nous questionne sur notre propre compréhension du patrimoine et de la possession, et sur notre façon de considérer la valeur de la vie intellectuelle et personnelle d'une femme.
Pour être romancière, une femme a besoin d'une chambre à soi, nous disait Virginia Woolf. Deborah Levy complète ce tableau par l'étude d'une demeure pour soi.
Avec État des lieux, qui fait suite à Ce que je ne veux pas savoir et Le Coût de la vie, prix Femina étranger en 2020, Deborah Levy clôt son projet d'«autobiographie en mouvement», ou comment écrire une vie sans mode d'emploi. -
Un divorce forcément douloureux, une grande maison victorienne troquée contre un appartement en haut d'une colline dans le nord de Londres, deux filles à élever et des factures qui s'accumulent... Deborah Levy a cinquante ans quand elle décide de tout reconstruire, avec pour tout bagage, un vélo électrique et une plume d'écrivain. L'occasion pour elle de revenir sur le drame pourtant banal d'une femme qui s'est jetée à corps perdu dans la quête du foyer parfait, un univers qui s'est révélé répondre aux besoins de tous sauf d'elle-même. Cette histoire ne lui appartient pas à elle seule, c'est l'histoire de chaque femme confrontée à l'impasse d'une existence gouvernée par les normes et la violence sournoise de la société, en somme de toute femme en quête d'une vie à soi.
Ce livre éblouissant d'intelligence et de clarté, d'esprit et d'humour, pas tant récit que manifeste, ouvre un espace où le passé et le présent coexistent et résonnent dans le fracas incessant d'une destinée. Le Coût de la vie tente de répondre à cette question : que cela signifie-t-il pour une femme de vivre avec des valeurs, avec sens, avec liberté, avec plaisir, avec désir ? Marguerite Duras nous dit qu'une écrivaine doit être plus forte que ce qu'elle écrit. Deborah Levy offre en partage cette expérience. Le livre phénomène partagé comme un trésor par ses lecteurs, et salué par le prix Femina étranger. -
Ce que je ne veux pas savoir
Deborah Levy
- Éditions du sous-sol
- Souterrains
- 12 Mai 2023
- 9782364687110
Deborah Levy revient sur sa vie. Elle fuit à Majorque pour réfléchir et se retrouver, et pense à l'Afrique du Sud, ce pays qu'elle a quitté, à son enfance, à l'apartheid, à son père - militant de l'ANC emprisonné -, aux oiseaux en cage, et à l'Angleterre, son pays d'adoption. À cette adolescente qu'elle fut, griffonnant son exil sur des serviettes en papier. Telle la marquise Cabrera se délectant du «chocolat magique», elle est devenue écrivaine en lisant Marguerite Duras et Virginia Woolf. En flirtant, sensuelle, avec les mots, qui nous conduisent parfois dans des lieux qu'on ne veut pas revoir. Ce dessin toujours inédit que forme le chemin d'une existence.
Ce que je ne veux pas savoir est une oeuvre littéraire d'une clarté éblouissante et d'un profond secours. Avec esprit et calme, Deborah Levy revient sur ce territoire qu'il faut conquérir pour écrire. -
En arrivant avec sa famille et un couple d'amis dans une villa des hauteurs de Nice, Joe Jacobs découvre un corps dans la piscine. Bien vivant. La créature s'appelle Kitty Finch : elle se dit botaniste, porte du vernis à ongles vert, et se présente à eux totalement nue. Pourquoi est-elle ici ? Que veut-elle ? Rien ne va se passer comme prévu. Huis clos envoûtant, Sous l'eau confirme encore que les secrets les plus enfouis finissent toujours par remonter à la surface.
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'Unmissable . Like chancing upon an oasis, you want to drink it slowly... Subtle, unpredictable, surprising' Guardian Things I Don't Want to Know is the first in Deborah Levy's essential three-part 'Living Autobiography' on writing and womanhood. Taking George Orwell's famous essay, 'Why I Write', as a jumping-off point, Deborah Levy offers her own indispensable reflections of the writing life. With wit, clarity and calm brilliance, she considers how the writer must stake claim to that contested territory as a young woman and shape it to her need. Things I Don't Want to Know is a work of dazzling insight and deep psychological succour, from one of our most vital contemporary writers. 'Superb sharpness and originality of imagination. An inspiring work of writing' Marina Warner
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From the twice-Man Booker Prize-shortlisted author of Hot Milk and Swimming Home : Dazzling, essential, entirely unlike anything else -- a memoir on modern womanhood, rejecting oppressive social expectations and turning instead towards a thrilling, transformative freedom What does it mean to be free - as an artist, a woman, a mother or daughter? And what is the price of that freedom? In this dazzling memoir, Deborah Levy confronts the essential questions of modern womanhood with humour, pragmatism, and profoundly resonant wisdom. Reflecting on the period when she wrote the Man Booker Prize-shortlisted Hot Milk - when her mother was dying, her daughters were leaving home, her marriage was coming to an end - she is characteristically eloquent on the social expectations and surreal realities of daily life. And expanding far beyond these bounds, she describes a uniquely frank, wise and thrilling manifesto for female experience: embracing the exhilarating terror of freedom, seeking to understand what that freedom could mean and how it might feel.
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Three bicycles. Seven ghosts. A crumbling apartment block on the hill. Fame. Tenderness. The statue of Peter Pan. Silk. Melancholy. The banana tree. A Pandemic. A love story.''br>br>br>From one of the great thinkers and writers of our time, comes the highly anticipated final instalment in Deborah Levy''s critically acclaimed ''Living Autobiography''br>br>br>''I can''t think of any writer aside from Virginia Woolf who writes better about what it is to be a woman'' Observer on The Cost of Livingbr>br>br>Following the international critical acclaim of The Cost of Living, this final volume of Deborah Levy''s ''Living Autobiography'' is an exhilarating, thought-provoking and boldly intimate meditation on home and the spectres that haunt it.br>br>br>''I began to wonder what myself and all unwritten and unseen women would possess in their property portfolios at the end of their lives. Literally, her physical property and possessions, and then everything else she valued, though it might not be valued by society. What might she claim, own, discard and bequeath? Or is she the real estate, owned by patriarchy? In this sense, Real Estate is a tricky business. We rent it and buy it, sell and inherit it - but we must also knock it down.'' br>br>br>''Wise, subtle and ironic, Levy''s every sentence is a masterpiece of clarity and poise... A brilliant writer'' Daily Telegraph on The Cost of Livingbr>br>br>''Extraordinary and beautiful, suffused with wit and razor-sharp insights'' Financial Times on The Cost of Living>
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The mesmerising new novel from the twice Booker-shortlisted author of Hot Milk and Swimming Home
At the height of her career, concert pianist Elsa M. Anderson - former child prodigy, now in her thirties - walks off the stage in Vienna, mid-performance.
Now she is in Athens, watching as another young woman, a stranger but uncannily familiar - almost her double - purchases a pair of mechanical dancing horses at a flea market. Elsa wants the horses too, but there are no more for sale. She drifts to the ferry port, on the run from her talent and her history.
So begins a journey across Europe, shadowed by the elusive woman who bought the dancing horses.
A dazzling portrait of melancholy and metamorphosis, August Blue uncovers the ways in which we seek to lose an old story, find ourselves in others and create ourselves anew. -
SHORTLISTED FOR THE MAN BOOKER PRIZE 2016 SHORTLISTED FOR THE GOLDSMITHS PRIZE 2016 Plunge into this hypnotic tale of female sexuality and power - from the Man Booker shortlisted author of Swimming Home Two women arrive in a village on the Spanish coast. Rose is suffering from a strange illness andher doctors are mystified. Her daughter Sofia has brought her here to find a cure with the infamous and controversial Dr Gomez - a man of questionable methods and motives. Intoxicated by thick heat and the seductive people who move through it, both women begin to see their lives clearly for the first time in years. Through the opposing figures of mother and daughter, Deborah Levy explores the strange and monstrous nature of womanhood. Dreamlike and utterly compulsive, Hot Milk is a delirious fairy tale of feminine potency, a story both modern and timeless.
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Autobiographie en mouvement
Deborah Levy
- Editions Du Sous Sol
- Feuilleton Non Fiction
- 4 Novembre 2021
- 9782364686250
À l'intérieur de ce coffret réunissant la trilogie Autobiographie en mouvement, un carnet contenant un poème inédit de Deborah Levy vous est offert.
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THE POSITION OF SPOONS ; AND OTHER INTIMACIES
Deborah Levy
- Hamish Hamilton
- 7 Novembre 2024
- 9780241674505
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A hypnotising summer novel from the twice Man Booker-shortlisted author of Hot Milk and Swimming Home A group of hedonistic West European tourists gather to celebrate Christmas in a remote French chateau. Then an Englishwoman is brutally murdered, and the sad, eerie child Tatiana declares she knows who did it. The subsequent inquiry into the death proves to be more of an investigation into the nature of love, insatiable rage and sadistic desire. The Unloved offers a bold and revealing look at some of the events that shaped European and African history, and the perils of a future founded on concealed truth.
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Three bicycles. Seven ghosts. A crumbling apartment block on the hill. Fame. Tenderness. The statue of Peter Pan. Silk. Melancholy. The banana tree. A Pandemic. A love story.''br>From one of the great thinkers and writers of our time, comes the highly anticipated final instalment in Deborah Levy''s critically acclaimed ''Living Autobiography''br>''I can''t think of any writer aside from Virginia Woolf who writes better about what it is to be a woman'' Observer on The Cost of Livingbr>Following the international critical acclaim of The Cost of Living, this final volume of Deborah Levy''s ''Living Autobiography'' is an exhilarating, thought-provoking and boldly intimate meditation on home and the spectres that haunt it.br>''I began to wonder what myself and all unwritten and unseen women would possess in their property portfolios at the end of their lives. Literally, her physical property and possessions, and then everything else she valued, though it might not be valued by society. What might she claim, own, discard and bequeath? Or is she the real estate, owned by patriarchy? In this sense, Real Estate is a tricky business. We rent it and buy it, sell and inherit it - but we must also knock it down.'' br>''Wise, subtle and ironic, Levy''s every sentence is a masterpiece of clarity and poise... A brilliant writer'' Daily Telegraph on The Cost of Livingbr>''Extraordinary and beautiful, suffused with wit and razor-sharp insights'' Financial Times on The Cost of Living>
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THE MAN WHO SAW EVERYTHING ; BOOKER PRIZE LONGLIST 2019
Deborah Levy
- Hamish Hamilton
- 29 Août 2019
- 9780241268025
Electrifying and audacious, an unmissable new novel about old and new Europe, old and new love, from the twice-Man Booker-shortlisted author of Hot Milk and Swimming Home In 1989 Saul Adler ( a narcissistic, young historian) is hit by a car on the Abbey Road. He is apparently fine; he gets up and goes to see his art student girlfriend, Jennifer Moreau . They have sex then break up, but not before she has photographed Saul crossing the same Abbey Road. Saul leaves to study in communist East Berlin, two months before the Wall comes down. There he will encounter - significantly - both his assigned translator and his translator's sister, who swears she has seen a jaguar prowling the city. He will fall in love and brood upon his difficult, authoritarian father. And he will befriend a hippy, Rainer, who may or may not be a Stasi agent, but will certainly return to haunt him in middle age. In 2016, Saul Adler is hit by a car on the Abbey Road. He is rushed to hospital, where he spends the following days slipping in and out of consciousness, and in and out of memories of the past. A number of people gather at his bedside. One of them is Jennifer Moreau. But someone important is missing. Slipping slyly between time zones and leaving a spiralling trail, Deborah Levy's electrifying new novel examines what we see and what we fail to see, until we encounter the spectres of history - both the world's and our own.
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Genome hacking : ces innovations qui révèlent les secrets de notre ADN
Deborah Levy
- Atlande Editions
- 10 Novembre 2021
- 9782350306612
À l'image des Anglo-Saxons, les Français sont de plus en plus nombreux à céder à la tenta=on d'un test géné=que et à la promesse que leur soit révélé le secret de leurs origines. Contre quelques centaines d'euros, ils ob=ennent un résultat qu'il coûte incomparablement plus cher de produire, ou plutôt ils ont accès à une frac=on des données que recueille la société qui leur a vendu le test en ques=on. La dite société revend elle-même les données recueillies à des laboratoires qui agrègent ces données pour de mul=ples usages. C'est de ceIe apparente arnaque que surgit pourtant un des pans les plus promeIeurs de la recherche et de la médecine actuelles. Pour explorer ce paradoxe, l'ouvrage dresse un tableau de l'histoire de la géné=que, analyse ce que sont réellement les tests géné=ques, dresse les perspec=ves qu'ouvre la médecine génomique et en?n interroge notre besoin de connaître nos racines. Primé par le prix de la meilleure thèse HEC Entrepreneurs et =ssant approches scien=?que, historique, économique et sociologique, ce texte est remarquable de clarté et de clairvoyance.
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In the Freezerworld toy section, all the girl princess dolls stand proud in their tiny gold shoes. Big hair and luned-out stares.
Girl says, listen, one day I will have a kingdom too.
Billy and his sister, Girl, are clever, stylish and damaged. They live somewhere in England and are searching for their missing mother. They think she might be lurking in Freezerworld, a mega superstore on the edge of a motorway. Yet it is a young woman stocking the shelves in this 'frozen world' who attracts their attention. Girl, who wants a proper name, feels a special bond with her as she gazes at the name tag on her uniform. Will she lead them to their mother? Billy & Girl is both a joyful contemporary fairy tale and a hard hitting critique of the beginning of frantic consumerism in the 1990s. -
Early Levy comprises two pioneering early works by Man Booker-shortlisted writer Deborah Levy.br>br>BEAUTIFUL MUTANTS br>br>Lapinski, a manipulative and magical Russian exile, summons forth a number of highly contemporary urban pilgrims. Through them, Levy explores broken dreams and self-destructive desires in a shimmering, dislocated allegory of its times.br>br>& SWALLOWING GEOGRAPHY br>br>Like her namesake Jack Kerouac, J.K. is always on the road, travelling Europe with her typewriter in a pillowcase. From J.K.''s irreverent, ironic perspective, Levy charts a new, dizzying, end-of-the-century world of shifting boundaries and displaced peoples.br>br>br>''She storms through the back door, refusing to be weighed down with rationalist and aesthetic baggage . . . [This] is a world on the brink of destruction but it''s going down with a barnyard laugh and an explosive extravagance of imagination'' Blitzbr>br>''It throbs its way into the imagination like the unguided missile it decries'' Observer on Beautiful Mutantsbr>br>Deborah Levy writes fiction, plays and poetry. Her work has been staged by the Royal Shakespeare Company, and she is the author of numerous highly praised books including Things I Don''t Want to Know and The Unloved, both of which are now published by Penguin. Her novel Swimming Home was shortlisted for the 2012 Man Booker Prize, 2012 Specsavers National Book Awards (UK Author of the Year) and 2013 Jewish Quarterly Wingate Prize.>
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As he arrives with his family at the villa in the hills above Nice, Joe sees a body in the swimming pool. But the girl is very much alive. She is Kitty Finch: a self-proclaimed botanist with green-painted fingernails, walking naked out of the water and into the heart of their holiday. Why is she there? What does she want from them all? And why does Joe's wife allow her to remain? Swimming Home is a subversive page-turner, a merciless gaze at the insidious harm that depression can have on apparently stable, well-turned-out people. Set in a summer villa, the story is tautly structured, taking place over a single week in which a group of beautiful, flawed tourists in the French Riviera come loose at the seams. Deborah Levy's writing combines linguistic virtuosity, technical brilliance and a strong sense of what it means to be alive. Swimming Home represents a new direction for a major writer. In this book, the wildness and the danger are all the more powerful for resting just beneath the surface. With its biting humour and immediate appeal, it wears its darkness lightly. Swimming Home was also shortlisted for the New York Times Notable Book of 2012 and the Jewish Quarterly-Wingate Prize 2013. Shortlisted for the Man Booker Prize 2012 and National Book Awards Author of the Year 2012
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À quels mensonges l'amour peut-il mener ?
Madeleine retrouve Max, son premier fiancé, qu'elle croyait mort à la guerre d'Indochine. Mais elle se trompe : l'homme qu'elle prend pour lui s'appelle René. Celui-ci accepte de jouer le jeu, au risque d'y perdre sa propre identité.
Pourquoi tient-il tant à l'amour de cette inconnue ? Quel souvenir ancien et troublant Madeleine réveille-t-elle en lui ?
Un roman subtil et lumineux sur les retrouvailles amoureuses, où les traces de trois guerres se mêlent aux contes de fées, revisitant les chemins enchantés de l'enfance. -
Sur la terre des vivants
Déborah Lévy-Bertherat
- Rivages
- Litterature Francaise
- 12 Avril 2023
- 9782743659097
C'est aux archives de la ville d'Hambourg que Déborah Lévy-Bertherat se plonge dans l'histoire de ses aïeux. Son périple mémoriel commence à l'Altenhaus, hospice tenu par Elkan et Fiete, ses arrières-grands-parents, où ont grandi son grand-père et ses frères et soeurs, au milieu des personnes âgées et des rites et traditions juives et familiales. Après avoir survécu à la Première Guerre mondiale, la famille est dispersée aux quatre coins du monde par la Seconde. Déportée avec sa mère au camp de Theresienstadt, la grand-tante Irma - véritable héroïne frondeuse et moderne - reviendra vivante, mais changée à jamais. L'autrice suit ses traces jusqu'en Israël, où Irma rejoindra sa soeur et son beau-frère, et où ils finiront leur vie, apaisés.
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Les voyages de Daniel Ascher
Déborah Lévy-Bertherat
- Rivages
- Rivages Poche
- 21 Avril 2015
- 9782743631826
Une année particulière commence pour Hélène, quand elle s'installe à Paris pour étudier l'archéologie. Elle est logée par son grand-oncle Daniel, un vieux globe-trotter excentrique qu'elle n'apprécie guère. Il est l'auteur, sous le pseudonyme de H.R. Sanders, de La Marque noire, une série de romans d'aventures qu'elle n'a même pas lus. Son ami Guillaume, fanatique de cette série, l'initie à sa passion. Mais pour Hélène le jeu des lectures ouvre un gouffre vertigineux. Elle découvre en Daniel un homme blessé, écartelé entre deux identités et captif d'un amour impossible. Elle exhume de lourds secrets de famille remontant aux heures sombres de l'Occupation. Pendant ce temps, les lecteurs de H.R. Sanders attendent le vingt-quatrième volume de la série, dont les rumeurs prétendent qu'il sera le dernier. En explorant avec finesse les blessures d'une mémoire tentée par le vertige de l'imaginaire, Déborah Lévy-Bertherat rend ici hommage aux sortilèges ambigus de la fiction.